5 beneficii ale condimentelor asupra sănătății

pexels-pixabay-531446Când vorbim despre plante medicinale, cu siguranță nu ne vine în minte ceva delicios, ci mai degrabă o planta amară sau cu gust neplăcut. Totuși, în bucătăria noastră se afla deja plante medicinale, sub forma condimentelor. Chiar dacă motivul pentru care le utilizăm este îmbunătățirea gustului diverselor preparate, condimentele au numeroase proprietăți benefice pentru organismul uman.

De la banalul piper la salvie, ghimbir sau cimbru, aceste produse ale naturii ascund adevărate comori nutritive, sub forma unor compuși chimici care ajung în corpul nostru de fiecare dată când le folosim în bucătărie.

Descoperă în continuare 5 beneficii ale condimentelor care te ajută să fii sănătos:

1.  Reglează nivelul de zahăr din sânge

Glucoza este un zahăr care ajunge în sânge după absorbția nutrienților din alimente. După ce mâncăm, insulina transmite corpului să permită utilizarea glucozei pentru consumul energetic. La persoanele cu metabolism sănătos, acest lucru are ca rezultat un tipar previzibil: o creștere temporară a glicemiei, urmată de scăderea acesteia pe măsură ce organismul consumă energie.

La diabetici, în schimb, nivelul de zahăr din sânge este mare în majoritatea timpului, deoarece aceștia nu produc destulă insulină sau pentru că organismul lor nu primește semnalul transmis de insulină. Acest lucru duce la inflamații în corp și la depozitarea glucozei sub formă de grăsime.

Utilizarea anumitor condimente, ca scorțișoara, ghimbirul, ardeiul iute și fânul grecesc accelerează metabolismul și scăderea glicemiei. Scorțișoara, în special, reglează nivelul de zahăr din sânge când este consumată regulat. În plus, stimulează metabolizarea carbohidraților și scade apetitul.

2.  Îmbunătățesc flora intestinală

Flora intestinală are un rol important în sănătatea noastră fizică, dar și mentală. Bacteriile din sistemul digestiv influențează absorbția de nutrienți, dar și anumite procese inflamatorii din corp.

Utilizarea turmericului și a ardeiului iute în bucătărie contribuie la menținerea unei flore intestinale normale. Aceste condimente sunt antimicrobiene care acționează asupra bacteriilor dăunătoare, dar stimulează înmulțirea celor utile. Și rozmarinul, piperul, cimbrul sau salvia ajută în acest sens și contribuie la eliminarea disconfortului abdominal și a problemelor de tranzit intestinal.

3.  Reglează nivelul de grăsimi

Colesterolul “rău” și trigliceridele dau bătăi de cap multor oameni, mai ales că sunt asociate cu probleme cardiovasculare. Din fericire, multe dintre condimentele care reglează glicemia sunt utile și în lupta cu colesterolul.

Scorțișoara, usturoiul și ghimbirul scad concentrația de LDL (colesterolul negativ) și trigliceridele, dar nu afectează colesterolul “bun” (HDL).

4.  Îmbunătățesc tensiunea arterială

Hipertensiunea este o problemă comună în lumea de azi și afectează persoane de la vârste tot mai reduse. Stilul de viață sedentar, stresul și obiceiurile alimentare nesănătoase, cum este consumul excesiv de sare și alimente de tip fast-food favorizează apariția acestei afecțiuni.

Consumul de condimente ajută în lupta cu hipertensiunea, foarte eficiente fiind cele care dilată vasele de sânge, cum sunt ardeii iuți, scorțișoara, rozmarinul, chimenul și turmericul.

Folosirea condimentelor este și un aliat în fața tentației de a adăuga sare în mâncare. Gustul lor intens face ca preparatele să nu aibă nevoie de un adaos de sodiu prea mare și astfel sănătatea noastră are de câștigat.

5.  Ajută la pierderea în greutate

Capsaicina, substanța activă din componența ardeiului iute care ne dă senzația că mâncăm foc, are un efect semnificativ în metabolism, dar ajută și la scăderea apetitului. Persoanele care consumă ardei iute au o tendință mai scăzută de a pofti la alimente grase, sărate sau dulci.

Și piperul și ghimbirul sunt recunoscute pentru că scad pofta de mâncare, ceea ce ajută la ingerarea unei cantități mai mici de calorii.

Alimentele condimentate sunt perfecte pentru o masă savuroasă, care îți trezește simțurile. Poți comanda de la https://www.foodpanda.ro/ preparate asezonate cu condimente diverse, care îți vor aduce beneficiile pe care ți le-am prezentat mai sus.

Referințe:

Pagán, Camille Noe. “Herbs and Spices for Your Health: Ginger, Turmeric, Cinnamon, and More.” WebMD, WebMD, 3 Jan. 2019, www.webmd.com/healthy-aging/features/spices-and-herbs-health-benefits#1.

Distribuie articolul '5 beneficii ale condimentelor asupra sănătății' daca a fost pe placul tau!
About the Author

Leave A Response For 5 beneficii ale condimentelor asupra sănătății