Catalogate drept masini pur-americane, masinile Tesla nu provin toate din tara Unchiului Sam, dupa cum crede foarte multa lume. Foarte multe modele de Tesla Model 3 vin de fapt din China. O provenienta uneori invizibila cu ochiul liber, dar reperabila gratie unui mic truc.
O marca americana, un patron iconic, un univers inchis si productii din ce in ce mai populare, care au produs si rupturi de stoc. Nu a durat mult deci pana cand Tesla a devenit un fel de Apple al automobilelor.
La ce ne referim?
Si in orice caz, atat Apple, cat si Tesla fac apel la China pentru a fabrica marcile lor. Este vorba mai ales despre Model 3 si Model Y in curand care nu vor avea toate aceleasi baterii ca si Modelele X si S.
Inainte de scadea in mod considerabil preturile la celebra sa masina Model 3, firma americana a apelat la bateriile LFP, lithium fosfat de fier, o alegere mai ieftina dar si mai putin eficienta fata de NMC- nickel mangan cobalt.
Dar bateriile LFP sunt doar pentru modelele Model 3 Standard Range, marea autonomie promisa asigurand-o doar bateriile NMC, realizate in colaborare cu Panasonic, la Fremont, California. Dar, ceea ce contine o baterie nu se vede insa cu ochiul liber, din pacate.
Dar, se poate verifica si numarul de sasiu. In mod normal, toate modelele de Tesla Model 3 Standard Range europene vin deci din China. Dar aceasta provenienta nu este o stiinta exacta si este posibil ca unele modele de Long Range sa vina si ele din China.
Daca sasiul incepe cu literele LRW, inseamna ca provine din China. Dar, daca incepe cu 5YJ, Tesla Model 3 provine din Statele Unite. Dar acest lucru nu are o influenta asupra calitatii sau performantei masinii. Teoretic este destul de usor, nu-i asa? Insa, este, dupa parerea noastra, cam dificil de verificat.