Top 4 vitamine esenţiale pentru sănătatea părului

girl-984065_1280Vitaminele au devenit un termen-umbrelă în domeniul sănătăţii. Atunci când ne simţim rău, ne putem gândi foarte uşor la o carenţă de vitamine sau minerale. Când vine sezonul rece, prevenţia constă în… vitamine! Iar când vrem să ne deschidem apetitul, răspunsul este, desigur, acelaşi.

Şi pe cât de utile sunt, pe atât de inaccesibile ne pot fi. În definitiv, ele nu sunt sintetizate de organismul uman, astfel încât trebuie să le preluăm din alimentaţie şi din suplimente. Excepţional este cazul vitaminei D – e bine ştiut faptul că ea se sintetizează în organism în momentul în care ne expunem luminii solare.

Pentru ce o introducere atât de lungă? Pentru că, în afara avantajelor invizibile pe care le asigură un nivel sănătos de vitamine, există şi unele cât se poate de uşor de văzut. Pielea este mai luminoasă, tonusul general, mai bun, iar părul capătă textura mătăsoasă şi strălucitoare pe care toate ne-o dorim. În ghidul nostru, am hotărât să ne axăm asupra podoabei capilare şi cum este ea influenţată de principalele grupele de vitamine. În paralel cu un tratament împotriva căderii părului, stilul de viaţă este cheia pentru un păr cât mai bogat şi mai puţin afectat de stresul cotidian şi elementele naturii.

Vitamina A

Acest compus organic este anxiodantul prin excelenţă, astfel încât părul tău va căpăta cât de repede un aspect sănătos şi tonic. Poţi să-ţi iei aportul de vitamina A din spanac, caise, morcovi şi pepene galben. Nici produsele de origine animală nu-i duc lipsa: ouăle, brânzeturile şi alte produse lactate vor contribui cu siguranţă la prevenirea carenţelor.

Vitaminele B

Complexul de vitamine pe care-l aducem acum în discuţie diferă de prima categorie. Dacă vitamina A este liposolubilă, însemnând că se dizolvă mai greu şi persistă mai multă vreme în organism, B-urile sunt hidrosolubile. Asta înseamnă că vor fi asimilate mai uşor, dar şi efectul lor va dispărea mai repede. Le poţi obţine din peşte, ouă, cereale şi avocado, alimentul-minune al momentului. Efectele se vor resimţi rapid: firul de păr va fi mai strălucitor, iar nuanţele de gri vor sta departe de podoaba ta capilară.

Vitamina C

Vitamina-vedetă, tratată de mulţi ca un panaceu, are beneficii şi în domeniul îngrijirii părului. Acest compus organic sporeşte producţia de colagen, care face firul de păr să fie automat mai elastic, mai puţin casant. În plus, este absolut esenţială pentru regenerarea părului. O alimentaţie bogată în C-uri este o alimentaţie sănătoasă, iar acesta e cel mai important pas spre o imagine ireproşabilă în oglindă. Desigur, îţi poţi lua cantitatea necesară din binecunoscutele citrice, dar şi din kiwi sau măceşe.

Vitamina E

De data aceasta vorbim despre o descoperire mai recentă: în trecut, oamenii de ştiinţă nu ştiau care sunt beneficiile vitaminei E asupra părului. Situaţia, însă, s-a schimbat, iar dezvăluirile uluiesc: firele despicate sunt cel mai uşor de prevenit şi tratat cu o dietă bogată în vitamina E. Mai mult decât atât, folosind-o, prevenim uscăciunea şi problemele scalpului. Pentru a-ţi asigura aportul necesar, îndreaptă-te către legumele verzi şi roşii. Nici oleaginoasele nu sunt de lepădat!

Aşadar, reţeta părului perfect constă în cele patru vitamine esenţiale pe care le-am enumerat, dar şi în atenţia sporită pe care o acordăm îngrijirii scalpului şi firului. Pe lângă o alimentaţie sănătoasă şi odihnă suficientă, recomandăm utilizarea unor produse de regenrare şi menţinere a podoabei capilare.

Distribuie articolul 'Top 4 vitamine esenţiale pentru sănătatea părului' daca a fost pe placul tau!
About the Author

Leave A Response For Top 4 vitamine esenţiale pentru sănătatea părului